Koduleht VS Facebooki leht, kumb on parem?
Facebook | Tasub teada | Wordpress

Kas sa üldse vajad kodulehte tänapäeval?

See on küsimus, mida paljud ettevõtjad täna endalt küsivad.

Tänu kasvavale sotsiaalmeedia osakaalule meie elus on suhte ehitamine potsentsiaalse kliendi ja pakkujate vahel lihtsam kui eales varem. Nagu selgub erinevate raportite lugemisest on kogu maailmas üle 40 miljonil väikeettevõtjal oma ettevõtte Leht Facebookis (edaspidi sõna “Leht” tähendab nn Facebooki fännilehte, mille saavad ettevõtted oma brändi nähtavuse kasvatamiseks luua Facebooki sotsiaalmeedia platvormile).

Viimaste aastate jooksul on sotsiaalmeedia platvormid nagu nt Facebook pidevalt hoidnud fookuses endi arendusel seda, et luua keskkond kus oleks võimalik veeta võimalikult kaua aega. Ehk kui oled juba Facebooki tulnud, siis saad siin teha kõikvõimalikke erinevaid asju ja tarbida sisu, mis on siis ainult Facebooki nn “enda sees”.

Näiteks, kui oled lähiminevikus püüdnud Facebookis olevat videot jagada mitte Facebooki kasutajale, siis see pole võimalik. Videol pole elu väljaspool Facebooki, mis tähendab, et see kellega proovid oma videot jagada, peab ikkagi külastama Facebooki keskkonda, tahab ta seda või mitte.

Samuti annab platvorm sulle suurema “orgaanilise otsingu kaalu”, kui jagad teiste kasutajatega videosid, mis on laetud ülesse otse Facebooki keskkonda. Sel moel on eriti suur eelis üles laetud videodel näiteks Youtube´st jagatavate videode ees, mis on suurim video üleslaadimise keskkond. Seesama loogika kehtib ka teiste sisuliikude kohta.

Ülejäänud sotsiaalmeedia keskkonnad järgivad Facebooki loogikat ja liiguvad samas suunas.

Ehk siis kõik ühest kohast… Niisiis, kas tänapäeval on veel üldse vaja kodulehte?

Koduleht või Facebooki Leht, kumb on parem?

Facebooki Leht võib tunduda ahvatlev, kuid ära jookse oma kodulehte kohe kinni panema. Kui oled edukas turundaja erinevatel sotsiaalmeedia platvormidel, siis vajad ikkagi oma kodulehte selleks, et nendes teostatav tegevus suunata lõpuks oma veebilehele.

Järgnevas artiklis püüangi selgitada, miks ettevõtetel kasutusel olev vana hea klassikaline veebileht ei kao veel niipea kuhugi.

1. Vähem konkurentsi

Konkurents erinevate Facebooki Lehtede vahel on lausa “raevukas”. Nagu näitavad raportite keskkonna Buzzsumo raportid, keskmine arv kasutajate kaasatuse osas sinu brändi tarbeks loodud postitustele on kukkunud rohkem kui 20% alates jaanuarist 2017.

Raporti koostamisel analüüsiti müstilises koguses postituste hulka. 880 miljoni postituse keskmine kasutajate kaasamine oli kukkunud 340 pealt 264 peale. Ehk lihtsalt öeldes, kui enne nägi ja pakkus sinu lahe Facebooki postitus huvi keskmiselt 340 inimesele, siis nüüd ainult 264-le inimesele. Ja see arv kahaneb koguaeg.

Sellel on väga lihtne selgitus. Postituste hulk kasvab nii palju iga päevaga, et kõige näitamine pole võimalik ning siin tulebki appi tubli, tark ja osav Facebooki algorütm, mis teeb valikud kellele mida ja kui palju näidata.

Facebook väidab, et keskmine uudistevoog näitab 1500 “lugu”, mil kasutaja seal scrollib. Samuti väidab Facebook, et keskmine kasutaja “LIKE”-is 2016 aastal 50% rohkem lehti kui varem. Mis tähendab, et mida rohkem kasutajad brändide Lehti laigivad ja mida rohkem on neil endal sõpru, seda keerukam on sul saada nende tähelepanu enda brändile.

Sa pead ju jagama lisaks konkurentidele ka tavainimeste ehk kasutaja sõpradega nende uudistevoogu.

Võrdle seda “märulit” nüüd enda ettevõtte veebilehega, kus sinu bränd on tähelepanu keskpunktis, isegi kui see on ainult mõni sekund.

Kas sa pead kuidagi liiklust/kasutajaid ise oma kodulehele suunama tulema? Jah, aga saad siin valida ise strateegia ja ise olla selle protsessi “kunn”, mitte sõltuma koguaeg muutuva sotsiaalmeedia keskkonna algorütmi seadistusest.

2. Sa kontrollid kasutajakogemust

Järgmine kasutegur ettevõtte veebilehe olemasolul?

Jah, sul on 100% kontroll oma brändi näitamise või siis kasutajakogemuse loomise juures. Hästi disainitud koduleht võib aidata sul edukalt kuulutada kõigile huvilistele oma visooni, väärtuseid ja teenuseid. Mitte ainult, et koduleht pakub selle külastajatele väärtuslikku informatsiooni, vaid see võib ka aidata neil paremini aru saada sinu erilisusest ja unikaalsetest müügiargumentidest (UPS – Unique Selling Points).

Muidugi saad sa ka muuta oma Facebooki Lehel taustapilti, kuid see on ka kogulugu. Pärast sellist “suurt” muudatus näeb su Leht välja… nagu Facebooki Leht 🙂

Kogu selles kirevas maailmas, kus on nii palju erinevaid võimalusi saadaval, tahavad sinu potentsiaalsed kliendid aru saada, mis teeb sind nii eriliseks võrreldes teiste konkurentidega.

Ettevõtte veebileht on selle koha pealt palju võimekam ja paindlikum, andmaks võimaluse rääkida sul brändi lugu ja tõsta esile selle eripärad teiste omataoliste seast. Ja mis eriti oluline, ei ole sinu koduleht eelnevalt korra mainitud Facebooki algorütmi mõjuvallas, mis muutuvad viimasel ajal mitukümmend korda aastas. Sama käib ka teiste platvormide kasutamise osas.

3. Sa omad enda kliendibaasi

Luua enda sisu sotsiaalmeedia platvormile on tore, kuid seal pole võimalust koguda nt e-mailide aadresse sinu brändi tegemistest huvituvatelt potentsiaalsetelt klientidelt.

Nagu näitavad erinevad uuringud, on e-maili saatmisel endiselt kõrgeim ROI (Return On Investment) tänapäeva väga mitmekülgses maailmas. Kui oled saanud korra kellegi e-maili aadressi, oled saanud väga võimsa relva edastada oma turundussõnumeid otse potentsiaalsele kliendile.

Samal ajal on Facebook väga ideaalne koht tekitamaks esmast huvi oma brändi vastu, kuid see ei paku kahjuks kogu müügiks vajalikku teekonda. Ideaalis sa saad suunata Facebookis sinu brändi vastu huvi tundvad potentsiaalsed kliendid edasi oma kodulehele, kus on võimalik näiteks liituda e-maili listiga ning ka tutvuda paremini sinu visiooni ning konkurentsieelistega.

Sa ei saa garanteerida kohta Facebooki uudistevoos, kuid saad end märgatavaks teha emaili listiga liitunud huviliste emaili INBOX-is.

Koduleht VS Facebook, kumb on parem? Mõlemad!

Mõistlik on mitte kasutada ainult ühte platvormi kogu oma digitaalse turunduse teekonna loomisel. Tasub luua suhteid oma sihtmärgiks olevate klientidega seal, kus nad veedavad oma aega.

Sa ei saa küll kontrollida oma brändi nähtavust ja kuidas seda näidatakse, kuid saad kasutada neid platvorme selleks, et potentsiaalsed kliendid suunata juba sinu oma veebilehele, kus oled loonud keskkonna, mis aitab brändi tugevusi ja eeliseid näidata parimal moel.

Tänapäeva maailmas pead olema mitmekülgne, kui soovid edu saavutada, kuid õnneks töötavad ka kõik pikalt kasutuses olevad põhilised digiturunduse kanalid.

KUI SUL ON KÜSIMUSI ANTUD TEEMAL VÕI NÄITEKS VAJA KODULEHTE, SIIS VÕTA ÜHENDUST