Mobiilne veeb on tulevik ning seda on eksperdid rääkinud juba aastaid. Täna, kui käes on 2018, siis me seda enam tuleviku vormis rääkida ei saa vaid tulevik on käes täna, nüüd ja praegu. Mobiilis kodulehtede ja e-poodide kasutamise osas on toimunud viimase kolme aastaga väga kiire kasv nind seda just lauaarvutite kahjuks.

 

Hiljuti avaldas uuringufirma Nielsen USA-s läbiviidud uuringu tulemused, milles selgus, et 91% täiskasvanutest on 24/7 koos oma telefoniga ja valmis seda iga hetk kasutama. See konkreetne uuring viidi läbi küll USA-s, kuid Eestis telefoni kasutamine nutiseadmena kindlasti suuresti ei erine. See aga tähendab, et sinu kodulehe kasutamismugavus mobiilis on sinu klientide jaoks täna kriitilisema tähtsusega kui eales varem.

 

Mõtle sellele globaalsele statistikale:

  • Üle 1.2 miljardil inimesel on ligipääs internetile läbi mobiiltelefoni.
  • Kahe viimase aastaga on Google otsingute hulk mobiilis ja tahvelarvutis tõusnud 500%-ni (Google)
  • 44% kõigist e-mailidest avatakse ja saadetakse läbi mobiiltelefoni
  • 28% kogu interneti liiklusest toimub läbi mobiilide ja tahvelarvutite.

Tegelikkuses sa ju ei vaja statistikat, et seda mõista. Kui vaatad ükskõik kus ringi, siis saad aru, et mobiiltelefonid on kõikjal ja nendest on saanud lahutamatu osa kõigis meie igapäeva toimingutes. See tähendab, et iga loogiliselt mõtlev firmaomanik saab aru, et ka kõik tema kliendid on seal. Sellepärst peab ka sellele tähelepanu pöörama ja oma internetis olevad kanalid väga kriitiliselt üle vaatama.

 

“46% sinu klientidest ei tule sinu kodulehele tagasi kui see pole mobiilis kasutatav!”
Peatu ja loe seda väidet uuesti. Kui sinu koduleht ei ole mobiilne , siis kaotad pooled oma kliendid.

 

Mis on mobiilne disain (Resposive Design) ?

Õige mobiilne veebidisain on kodulehe disain mis võtab automaatselt vastava suuruse ja paigutuse iga erineva seadmes. Õige mobiilne veebidisain on kodulehel nähtav, kui võtab automaatselt vastava suuruse ja paigutuse igas erinevas seadmes. Pole vahet, kas vaatad kodulehte nutitelefonis või suures HD teleris, sinu koduleht näeb välja ikka ilus ning korralikult funktsioneeriv.

Näiteks nagu alloleval pildil: Vasakpoolne näidis ei ole mobiilne ehk responsive disain. Seepärast on tunduvalt keerulisem välja lugeda informatsiooni, mis puudutab teenust, mida antud koduleht reklaamib. Parempoolsel telefonil on aga sama koduleht mobiilse disainiga ningkoheselt on infot tunduvalt lihtsam lugeda.

 

Kodulehte tellides…

Kodulehe mobiilis hästi toimimine on täna number üks omadus, millele pead tähelepanu pöörama. Siinkohal väike nõuanne: kodulehte tellides veendu alati, et see lõpptulemus on ka kasutajasõbralik ja aitab sinu klientidel lihtsa vaevaga sinuni jõuda nii lauarvutis, tahvlis kui ka mobiilis. Samuti testi kõikvõimalike telefonimarkidega enda kodulehte, ära lähtu sellest, mida sina kasutad. Näiteks, kui sul on Iphone 7 siis ära eelda, et enamus sinu kliente kodulehele sama seadmega jõuab. Turul on mustmiljon erinevat versiooni telefone ning sinu leht peab olema väga hästi tehtud, et see neis kõigis korrektselt ka töötaks.

 

Kokkuvõtteks

Kui Sinu koduleht ei ole täna mobiilne, siis pead kiiresti tegutsema, sest pooled potentsiaalsed kliendid lahkuvad Sinu kodulehelt ja ei tule kunagi tagasi. See aga tähendab, et Sinule mõeldud raha liigub hoopis konkurentide tasku.

KUI SUL ON KÜSIMUSI ANTUD TEEMAL VÕI NÄITEKS VAJA KODULEHTE, SIIS VÕTA ÜHENDUST