5 nõuannet kodulehe tellijale, mis aitavad säästa raha, aega ja närve
Tasub teada | Wordpress

 1. Alati on keegi, kes teeb odavamalt

See on ütlus, mis kindlasti paika peab ja pahatihti just eriti esimest korda kodulehte tellija olles ka millegipärast sinna orki lennatakse.
Olen näinud väga paljusid õnnetuid, kes on tellinud kodulehe lootes, et oma ettevõtte digitaalse identiteedi, mis ka kliente meelitab, saab 200 euro eest. Ei, see ei ole nii!

Seda tehes pole sul üldjuhul lõppkokkuvõttes ikka korralikku veebilehte, oled kaotanud hulgaliselt närve, aega ja raha ning üldse tunned, et veebiarendajad on ühed nõmedad “IT mehed”…
Veebileht ja selle tellimine ning loomine ei ole sama nagu piima poest ostmine, et valid kõige odavama toote poest ning see on pm täpselt sama toode, mis teist värvi 100% kallimas pakendis.
Koduleht on loomeprojekt ja siin peab alati veenduma, et see kes seda teeb, teab täpselt mida ta teeb. Sa ju tellid enda ettevõttele näo internetti!

Nõuanne:

Veendu, et kodulehte tellides oleks hind aus ja reaalne. Küsi pakkumusi erinevatest kohtades ja küsi ka tuttavatelt nõu, kes juba on tellinud omale ilusa ja toreda kodulehe. Uuri mis on kodulehte tellides odav ja mis kallis. Kuid pea meeles, et iga kodulehe projekt on erinev, seega võib hind olla ka väga erinev. Vajadusel kasuta projekti tellides spetsialisti abi.

Kuid alati pea meeles, et kui miski tundub liiga hea et olla tõsi, siis see polegi tõsi. Nii käib ka odava hinnaga kodulehe tellimise kohta.

 

2. Ära lase enda kodulehte teha kellegi tuttava sõbra vennal, kes teeb kodulehti vahetevahel!

Teine väga libe tee omale kodulehte tellides on lasta see teha kellegil tuttaval, kes vahetevahel teeb mingeid kodulehti. Nt kellegi vennal, kes on it mees, sõbra tuttaval kes on teinud kunagi kodulehti jne. Neid kombinatsioone on lõpmatult, kuid tulemus sama – katastroof.
Olen antud teemal kuulunud väga värvikaid lugusid ja enamasti on need väga naljakad, kui need poleks samas väga kurvad.

Head kodulehte, mis tekitaks klientidel usaldust sinu ettevõtte vastu ei saa teha keegi suvaline, kes ei tee seda igapäevaselt. Enamasti inimesed ei vii oma autot näiteks remonti pagari juurde ning maja ehitajaks ei vali ka keegi enamasti õmblejat. Miks aga lastakse oma väga oluline turunduskanal teha täitsa teise eriala esindajatel, jääb mulle enamasti arusaamatuks.

Nõuanne:

Lase alati teha oma firma virtuaalne identiteet spetsialistil, kes teeb kodulehti igapäevatööna ja on just sellele spetsialiseerunud.
See tähendab, et ta on pädev spetsialist, kes täiendab end igapäevaselt ning on kursis uute trendide ja reeglitega antud valdkonnas.

Ole valmis maksma pisut kõrgemat hinda, kuid pea meeles, et hea koduleht toob sulle tehtud investeeringu üsna ruttu tagasi.

 

3. Lepi kõik kokku kirjalikult ja veendu, et pakkumuses oleks kõik arusaadav. Ole tark kodulehe tellija!

Järjekorde asi mida kindlasti meeles pidada kodulehte tellides on sama oluline kui eelnevad kaks.
Pahatihti ollakse kodulehe valmides olukorras, kus selle tellija avastab, et pooled asjad, mida ta soovis on puudu. Või veel halvem, pooled asjad töötavad hoopis teisiti kui plaanitud oli, kui üldse töötavad. Nüüd hakkab üksteise süüdistamine kuna üks väidab, et rääkis ühte kuid teine väidab risti vastupidist ning kolmas üldse ei saa aru mitte midagi.

Sellised suusad ristis projekti lõpud on väga tavalised olukordades, kus pole kirjalikult projekti alguses kokku lepitud, mida tellija saab pakkujalt.

Nõuanne:

Lase kindlasti koostada projekti alguses pakkumus, milles on kõik kenasti kirjas. Nii kindlustad ennast ning ka veendud, et kodulehe arendaja on asjadest samamoodi aru saanud.
Kui pakkumuses on mõni arusaamatu punkt, siis küsi mida see tähendab!!!

Kindlasti peavad kõik projekti arendusprotsessi ajal tehtud otsused olema kokku lepitud kirjalikult, näiteks lühikeste ja konkreetsete e-kirjadega. Jällegi, on taas mõistlik kaasata ka spetsialiste protsessi, kes aitaks jälgida, et kõik asjaajamine oleks korrektne.

4. Kui sul on väike projekt, siis ära pöördu agentuuride poole! Miks?

Tegin ise selle vea kunagi minevikus ja olen näinud ka väga mitmeid, kes on sama kivi otsa komistanud.
Jõudes oma asjadega sinnamaani, et ettevõttel on vaja kodulehte, siis ollakse tihti probleemi ees, et kes seda küll tegema võiks hakata. Teadmata valdkonnast midagi pöördud ikka heas usus suurte agentuuride poole, kes oma kodulehel reklaamivad, et teevad sinu ettevõttele parima kodulehe jne.

Enamasti nad seda ka teevad, kuid pisut teises liigas. Kui oled alustav või väiksem ettevõte, siis üheksal juhul kümnest ei vaja sa muud kui enda tooteid/teenuseid tutvustavat kodulehte, mille tegemine eriala spetsialistile ei ole väga mahukas ettevõtmine.
See omakorda tähendab, et ei ole mõtet ka väga kallist veebilehte oma ettevõttele tellida, eriti kui sinna veel pannakse asju mida sa kunagi ei kasuta ja mis kuidagi ei mõjuta sinu ning sinu kliendi vahelist usaldust.

Agentuurid, kes teevad oma teiste tegemiste kõrvalt ka kodulehti ei ole enamasti väikese ettevõtja või veel hullem alustava väikese ettevõtja abikäsi. Kuna agentuurides töötab palju inimesi, siis kõik nad tahavad ka palka saada. Mis omakorda tähendab, et projektid peavad olema suured ja/või kallid.
Oma kogemusest võin öelda, et enamasti pole võimalik saada ühest endaste lugupidavast agentuurist alla 10 000 eurost kodulehte. Nad lihtsalt ei võtagi alla selle ühtegi projekti oma tööde listi. Seepärast võidki ära ehmatada, kui oled oma esimesed päringud laiali saatnud ja sealt vastu tulnud jahmatavalt suured numbrid.

Nõuanne:

Kui vajad omale kodulehte ja lähed eelnevalt kirjeldatud kategooriatesse, siis otsi väiksema kaliibriga spetsialiste, kes on pühendunud just veebilehtede loomisele.
Siinkohal tasub alati küsida tuttavatelt soovitusi või otsida väikefirmasid/freelancereid, kes tegelevad sellega. Saad ju alati tutvuda tehtud töödega ning kui tekib tunne, et selle kodulehe looja käekiri sobib sulle, siis uuri edasi.

Võta ühendust näiteks tehtud töödes ära toodud ettevõtetega ning uuri, kuidas oli neil kogemus antud tegijaga. Usun, et nii leiad endale väga hea kodulehe tegija.

5.Veendu, et sind huvitava pakkuja enda koduleht oleks korralik

Kodulehe pakkujaid on palju ja nende hulgast endale sobiva leidmine on enamasti üsna keerukas protsess.
Asi millele tasub aga kindlasti tähelepanu pöörata on pakkujate endi kodulehed.

Tihtilugu leiab sellised kodulehe tegijaid, kelle endi virutuaalne identiteet on kole, ei tööta normaalselt ning pole kasutusel võtnud enamus “must be” asju, mis peaks olema kindlasti olemas.
Olen näinud ka sellised naljategijaid, kes pakuvad kodulehe mobiilset kodulehte, kuid nende enda koduleht pole mobiilne jne jne. No mida me siis üldse siin räägime.

Kuid kahjuks tellitakse ikka ka sellistelt tegijatelt omale odav koduleht, millega pole tegelikkuses peale selle valmimist suurt midagi peale hakata.

Nõuanne:

Vaata hoolikalt pakkujate endi kodulehti ja veendu, et teenused mida nad kirjeldavad oma kodulehel oleks ka nende endi veebilehel teostatud.

Kui ise pole piisavalt pädev, siis kasuta siin taas spetsialisti abi, kes aitab sul aru saada kes on “big no” tegijad ja kes on potentsiaalsed pakkujad, kes võiks aidata sul saavutada oma eesmärki.

Kokkuvõtteks

Kui jälgid mõnda neist punktidest ja vajadusel kaasad ka protsessi spetsialisti, siis on sul kordades suurem võimalus õnnestuda oma virtuaalse identiteedi loomisel või täiendamisel.
Ära mine kunagi seda teed, et valid kohe kõige odavama pakkuja. Kui sul on eelarve kitsas, siis pigem oota või laena raha juurde, et teha korralik ja toimiv veebileht.

Ära mine jalgratast tellima Mercedese tehasest

Ehk kui sul on vaja lihtsat kodulehte, siis ära pöördu agentuuride poole. Ning samuti ära lase oma kodulehte teha kellegil suvalisel, kes teeb seda kas niisama ajaviiteks või vahest lisatööna.
Vali omale spetsialist, kes on kursis valdkonna spetsiifikaga ning oskab sind viia parima lõpptulemuseni.
Kui ise ei oska, siis palka spetsialist, kes aitab sul tellida kodulehte.

Tee nii ja säästad palju raha, aega ja närve.

 

Kui tekkis küsimusi, siis võid mulle helistada kirjutada 🙂

Ervet

KUI SUL ON KÜSIMUSI ANTUD TEEMAL VÕI NÄITEKS VAJA KODULEHTE, SIIS VÕTA ÜHENDUST